onsdag 23 februari 2011

Sportlov

Jag och barnen har åkt iväg till mina föräldrar på sportlov. Idag har vi testat sparken på havet - barnen tycker det är mycket spännande att man kan gå PÅ havet, där vi brukar åka båt på somrarna. (Det är de inte så vana vid, uppvuxna i Skåne som de är).

Jag och min mamma har suttit och stickat! Som två små tanter, i varsin fåtölj. Ibland tittar vi på varandra och skrattar, för det ser nästan lite fånigt ut. Mamma stickar en söt liten tröja till en av mina barns kusiner.I tunnaste bomull (stickor 2,5) tar det såklart sin tid, men den blir väldit fin! Jag hade gärna stickat en själv, men åttaåringen fnyser (såklart) och säger att det är för småbarn. Och den är ju inte tuff det minsta, bara väldigt fin! Så synd att jag inte började sticka när barnen var mindre, tänk så mycket fina bebis- och småbarnskläder jag hade kunnat sticka. Det är inte mycket som går att övertala en åttaåring att ta på sig...


                                           

Själv kämpar jag på med mina februarisockar! Jag har kommit fram till hälen nu, det ska bli spännande att se om jag fixar resten. Tyvärr är jag rädd att inte garnet kommer att räcka! Det BORDE räcka, men... Nystanet verkar väl tunnt! Kanske gör jag dem lite kortare i skaftet för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar