söndag 13 februari 2011

Ingen bild idag

Jag har lyckats förlägga kamerasladden, så jag kan inte ladda in några kort i datorn idag. Jag tror jag vet var den är, men orkar inte riktigt rota fram den. Det är lite rörigt här nu. Allt som fanns på vår vind, eller övervåning som vi får vänja oss vid att kalla det nu, skulle ju inte slängas. Det som inte skulle slängas har fått flytta ner och ligger lite här och lite där. Det gynnar inte ordningen, för att uttrycka sig milt. Saker som kamerasladdar kan försvinna en stund utan att man orkar göra så mycket åt det.

Så egentligen borde jag väl ha storstädat hela helgen, men idag har jag valt att ägna ett par timmar på eftermiddagen åt att ligga på sängen och sticka och titta på dokumentärer på SVT Play. Mycket vilsamt. Både sexåringen och åttaåringen har haft kompisar här, så de har roat sig utan hjälp av sina föräldrar. Pappan har äntligen fått sitta med WoW, något han saknat länge. Man behöver det där ibland. Ett par timmar ingenting.

Och - faktum är att idag blev mitt ingenting till någonting! Sexåringens luvtröja är färdigstickad!!! Nu ska bara de sista sömmarna sys... Hmm... Det är väl sådär kul. Men sexåringen är så entusiastisk att det lär bli gjort rätt snabbt.

Ja, och så har jag beställt garn! Cascade Heather Mauve till en ny stickning... Denna gången ska det bli en kofta till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar