lördag 12 februari 2011

Sakta, sakta...

Fort går det inte när jag stickar februari-sockarna! Det är pilligt med tunna, små stickor (2 mm) och flätsticka och ett pyttigt litet diagram som jag nästan skulle behöva förstoringsglas till. Men det är kul! Nu kan jag sätta den blivande strumpan på foten och i alla fall låta tårna få en liten hatt!

Jag vet att min fot är torr och fnasig och ser hemsk ut
och inte alls borde visas upp för allmänheten. Tyvärr
hjälper det inte hur jag smörjer fötterna, och jag vill
ju så gärna visa upp strump-början...
Här hemma är annars det mesta täckt av ett tunt, tunt lager med gipsdamm. Trots att det bara är övervåningen som det arbetas på sprider det sig överallt. Vi dammsuger och dammsuger, men det hjälper inte stort. Nåja, det blir nog bra så småningom!

1 kommentar: