tisdag 1 februari 2011

Gaahh!!!

Jag blir tokig! Hur korkad får man vara?
Jag har suttit och sytt ihop sexåringens luvtröja några kvällar nu. Jag tycker det är så TRÅKIGT att sy ihop det man stickat, men det måste ju göras. Så ikväll skulle jag sätta i ärmarna och - vad upptäcker jag? Jo, jag har sytt ihop ärmhålen! Jag har sytt ihop HELA sidorna på tröjan, börjat nere vid resåren och sedan glatt fortsatt upp över raglanavmaskningarna! Hur tänkte jag? Inte alls är väl svaret.

Så nu har jag fått sitta och peta upp stygn för stygn, medan sexåringen stått bredvid och funderat och tillslut konstaterat att "Det är ju rätt svårt att få i armarna i den där". Och det har hon ju rätt i.

Nu är allt sprättat som ska sprättas, i morgon sätter jag igång och syr i ärmarna! Ikväll vill jag inte se eländet mer!

2 kommentarer:

  1. Har varit inne ett par gånger! Trevlig att vara här och framför allt titta på dina fina sockor! Skulle också vilja kunna sticka såna fina. Har ännu inte gett mig ikast med mönster på engelska...
    Typiskt, när man tror att det flyter på! Då gör man fel. Jag stickar fel och får ofta riva upp.
    Men garnet räcker länge...

    SvaraRadera
  2. Ja, man får se det positiva i det! Passar ju särskilt bra nu, när jag försöker snåla in lite på garninköpen! :)

    SvaraRadera