torsdag 17 februari 2011

Förkylt

är det här. Precis som i de flesta hem så här års, antar jag. Mellan hostningarna, snörvlandet och nysningarna stickar jag en smula. Och letar fram min kamerasladd i all oreda...

Jag hade ju beställt garn för att sticka en Girl Friday! Tyvärr fanns inte färgen jag ville ha kvar, så nu får jag vänta tills nya garner kommer in. Jag som var så sugen på att börja! I väntan på garnet har jag gjort sexåringen till viljes och stickat lite nya dockkläder. Så nu kan Skrållan ta av sig sin rosa klänning och klä sig i lila om hon vill.

Gammal rosa trasa
Ny tjusig outfit

Men nu är jag trött på dockkläder! Jag ska fortsätta sticka på mina sockklubbs-sockor, men de är så pilliga, jag måste ha något mer lättstickat till helgen. För på helgerna vill jag kunna ta någon timme och ligga och sticka framför SVTPlay och då får det inte vara för komplicerat...

Söndagsstickning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar