fredag 22 april 2011

Glad påsk!!!


Så är den äntligen här, påsken! Inspirerad av det vackra vädret bestämde jag mig hastigt för att ta semester igår - och vad jag njöt av den extra lediga dagen! Barnen och pappan i familjen har haft påsklov hela veckan och nu fick vi en extra dag tillsammans. Vi åt glass på torget, skruvade ihop sexåringens nya cykel som sedan testades, hoppade studsmatta, grävde lite i trädgården, gick promenader, sprang hem till kompisar, letade påskpynt, brände en strömmingslåda nästan till kol i ugnen... En härlig dag! Inte en endaste maska fick jag stickat, men vad gör väl det när det är nitton grader och sol! Idag ska jag och barnen göra utflykt till skogen. Pappan i familjen ska rätta prov. (Det skulle de veta, alla de som himlar med ögonen över att lärarna har så mycket ledigt vid loven...)

Härligt, härligt att äntligen ha lärt sig att cykla!


Ungarna hänger vid gungställningen, bokstavligen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar