tisdag 18 januari 2011

VAB igen...

Sexåringens fröken ringde efter mig i förmiddags - sexåringen hade kräkts. I matsalen av alla trevliga ställen att kräkas på. *suck* Det är bara en vecka sedan hon var hemma med magsjuka, känns inte bra om hon får det nu igen. Men hon ser rätt pigg ut och har inte kräkts igen, så förhoppningsvis är det något annat.

Så jag försöker se det positiva, en lugn eftermiddag hemma med stickorna igen. Jag ska försöka ta att sticka färdigt sexåringens luvtröja i helgen. Jag är klar med bak- och framstyckena och håller på med ärmarna nu. Har nålat upp det för att mäta och det verkar bli lagom stort. Det är svårt det där med storlekar, tycker jag. Nu stickar jag efter storlek 6 år, men en sexåring kan ju se ut på många olika sätt.


Jag har kikat lite i mina lådor och korgar på det garn som ligger. Tanken är ju att jag ska använda mig lite mer av det garn jag redan har hemma. Mycket sockgarn har jag, så det blir nog mycket strumpor framöver kan jag tänka mig. Kommer nog sticka mer ur Knitting Vintage Socks av Nancy Bush. Jag tycker verkligen om mönstrena i den boken! Funderar på att sticka mig igenom den. Mönster för mönster. Vi får väl se...


Så här förvarar jag mitt garn: dels i plastboxar under sängen, dels i korgar i vardagsrummet. Jag försöker lägga samma typ av garn i samma korg/box, men det går sisådär... Vete sjutton hur jag ska få någon riktig ordning på det...

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2271619/sticka-flicka?claim=wdjvnqvy5tt">Följ min blogg med bloglovin</a>

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Hittade precis hit via stickamera. Alltid kul att hitta nya roliga bloggar! :)

    Lägger till mig som följare också!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det kul med alla fina bloggar som finns! Jag var inne och tittade på din - jättefin! :)

    SvaraRadera