fredag 21 januari 2011

Mina strumpor


Jag skrev att jag funderade på att sticka mig igenom "Knitting Vintage Socks". Bara för att jag älskar mönstrena där i. Och för att det är så kul och lätt och BILLIGT att sticka strumpor. Då måste jag ju visa upp de strumpor jag redan stickat från boken. Vissa har jag redan visat. Här är fler:

Gentlemans Sock for Evening Wear.


Child's First Sock in Shell Pattern stickade i Opal.
De nedersta är mina absoluta favoriter! Jag älskar verkligen det mönstret. Precis lagom invecklat för att jag inte ska tröttna, men inte svårare än att jag lärde mig det i huvudet rätt snabbt. Och så tycker jag det är så fint. Jag funderar på om det skulle gå att använda det mönstret på en kortärmad tröja stickad i tunt garn? Lite 40-talsstuk på modellen tänker jag mig, 15 cm kantresår i nederkant och rätt långa korta ärmar. Hmm... Vi får väl se om det kan bli något någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar