onsdag 12 januari 2011

Suktar efter böcker...

Vi har bestämt att vi ska försöka hålla igen lite när det gäller det ekonomiska. Vi planerar ombyggnad här hemma och vill ut och resa i sommar - då får det sparas lite. Jag ska alltså INTE beställa högvis med böcker från Bokus och Ad-Libris. Och egentligen ska jag inte köpa garn heller. Jag har ju garn hemma redan, som min man så sant påpekar.

Trots det sitter jag och surfar runt och kikar på böcker jag vill ha. Många av dem är stickböcker. Jag har blivit beroende av stickböcker! "Du stickar ju nästan aldrig något ur dem", menar min man (vän av ordning som han är). Och han har inte helt fel. Många av mina stickböcker har jag aldrig använt på det viset att jag stickat efter något av deras mönster. MEN jag har ju använt böckerna ändå! Jag har bläddrat i dem, läst här och läst där, inspirerats, fantiserat, drömt om det jag ska sticka en annan gång... Det är faktiskt ett rätt ekonomiskt sätt att använda sin sticklitteratur på. Man sparar in garnkostnaden.
Den här vill jag ha! Jag har blivit
helt fixerad vid att sticka strumpor!
Och så är det ju så skönt med hem-
stickade yllestrumpor.
Och denna! Jag gillar att sticka
vantar. Verkar ha många fina mönster.
Denna har jag suktat efter ett tag.
Jag har kikat på de olika mönstrena
på Ravelry och jag känner alldeles
tydligt att jag MÅSTE köpa denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar