tisdag 25 januari 2011

En nål i en höstack...



Kanske inte riktigt så illa - men jisses vad svårt det är att hitta en stoppnål i detta hem när det är dags att sy ihop en tröja!!! Jag förstår det inte - jag köper paket efter paket med nålar, lägger dem i min lilla sy-burk, använder dem sällan, lägger alltid tillbaka dem - och ändå är det borta när jag behöver dem? De måste ligga någonstans tillsammans med alla borttappade strumpor och vantar! Men trist är det, när sexåringens tröja äntligen är klar att sys ihop och jag plockat fram allt och nålat ihop den och så finns det ingen nål! *suck* Får väl sy ihop den imorgon istället!

Jag har i alla fall bestämt mig för att sticka en Stjärnhop! Och jag tror jag ska använda Drops nya garn Lima, kanske gråblå, natur och en röd-och naturrandig kant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar