söndag 14 augusti 2011

Ibland ångrar man sig...


I somras låg denna boken på Tradera. Det är en bok som jag titt som tätt lånar på bibblan bläddrar i och söker inspiration i när det är dags att sticka vantar. Av någon, för mig själv helt obegriplig, anledning lade jag inget bud när jag hade chansen! "Äsch, vantar", tänkte jag nog, "Vem vill sticka vantar? Och boken finns ju på bibblan och nu är det sommar och jag vill väl inte sticka vantar!" Nu känns det inte alls som sommar längre, nu vill jag sticka vantar och nu grämer jag mig!!! Måste minnas det nästa gång jag ser en bok jag vill ha på Tradera! 

Jag har börjat botanisera bland mina garnrester och funderar på vilka vantar jag ska sticka. Barnen gör ju alltid av med mååånga vantar, så jag kan sticka hur många som helst. Det är bra! Jag fick över fint flerfärgat garn när jag stickat mina Classic Kilim-strumpor. Jag tänker att jag nog ska sticka vantar åt vår sexåring i det garnet, tillsammans med vitt. Ska bara fundera ut något fint mönster. Jag bläddrar bland de fina mönstren i Alice Starmore´s Book Of Fair Isle Knitting och funderar på vad jag skulle kunna plocka ihop till ett par vantar. Visst måste väl hösten bli mycket lättare att uthärda om man har fina stickade vantar, mössor och sjalar att ta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar