fredag 19 augusti 2011

Ett beställningsjobb

Sexåringen satt och tittade i HM-reklamen och sken plötsligt upp: "En SÅN vill jag ha!!! Och du ska sticka den!" hojtade hon.

Denna kofta var det hon ville ha.

Så jag började leta mönster. Men jag hittade inte något som godkändes av den mycket viljestarka sexåringen. Eller jag hittade faktiskt inte något alls som liknade denna. Men, tänker jag, inte kan det vara så svårt... Så nu har jag lagt upp maskor efter mall i "The knitter´s handy book of sweater patterns" och plockat flätmönster från en gammal sticktidning som låg och skräpade här hemma. Jag använder överblivet Alpacka Fashion och hoppas att det kan bli något. Spännande är det i alla fall att försöka fixa ihop ett mönster på egen hand efter sexåringens beställning... Vi får väl se om det          får godkänt! 

1 kommentar: