söndag 20 mars 2011

Solen är tillbaka!

Idag kom äntligen solen fram! Jag och sexåringen tog en långpromenad tillsammans, jag gick och hon sparkade sparkcykel. Sexåringen passade också på att berätta en lång, ändlös faktisk tror jag, saga om prinsessorna Snövit och Törnros och deras pool-kalas. I detalj, under närmare en timmes tid, beskrev hon hur deras klänningar och baddräkter såg ut. Fascinerande! Om än en smula utmattande att lyssna på!

Jag har stickat också. Jag kämpar vidare med mina februaristrumpor! De är fina, men jag klarar inte av att sticka dem framför TV:n, så det tar sin lilla tid! Framför TV:n blir det min Girl Friday-kofta jag stickar på. Den växer med skrämmande fart! Jag är inte van att sticka med så grova stickor. Jag upptäckte i förmiddags att jag stickat fem cm för långt, så nu får jag repa upp en bit och sen maska av bakstycket!

Jag övertalade äntligen sexåringen att posera med sin luvtröja som blev klar för ett tag sen. Det är väldigt skarpa färger, men hon tycker om den och det är väl det viktigaste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar