onsdag 2 mars 2011

Hurra!

Mitt garn jag beställde för ett tag sen är äntligen på väg! Det fanns inte tillräckligt i den färg jag valde, så jag har fått vänta lite, men nu så!!! Nu ska här stickas en Girl Friday! Min man, som är lättroad, tycker att koftan har ett fånigt namn och flinar när jag går igång och tjatar om den...

Annars var det inte mycket hurra här hemma idag. Åttaåringen kom hem med skrapsår både här och där, ledsen och arg och rädd. Han har blivit knuffad och slagen av klassens två busar. Varje dag är det något bråk med dessa två barn, vi får höra om hur vissa barn inte vågar gå till fritids längre på grund av dem. Det är så tråkigt. Vår åttaåring har ofta lyckats hålla sig undan, men han är ofta orolig för att han ska drabbas. Det är så hemskt att barnen får stå ut med sådant som aldrig skulle accepteras av vuxna. Och det är hemskt att det inte finns resurser att sätta in så att de två bråkstakarna får hjälp. För jag vägrar tro att åttaåringar bara är ohjälpligt elaka, jag tror att de skulle kunna ledas in på rätt väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar