torsdag 10 mars 2011

Snöslask

Idag snöar det här i Skåne. Det är sån där slaskig snö, som smälter så fort den når marken. Det blåser så det tjuter i köksfläkten. Jag jobbar hemma idag och sitter och huttrar och fryser. Jag trodde jag hade fått feber, tänkte att det är nog feberfrossa, men när jag testade var det ingen feber här inte. Det är bara kallt helt enkelt. Och det är väl att föredra ändå.
Så jag letade upp en kofta jag stickade förra året. Jag stickade efter Tant Koftas mönster, där man stickar uppifrån och ner. Jag blev inte helt nöjd med koftan, jag stickade den lite för trång (helt och hållet mitt fel, Tant Koftas mönster var inget fel på!), men nu känns den hel ok. Jag får bara strunta i att knäppa alla knappar!

Jag tog kortet själv i badrumsspegeln. Och nu upptäcker jag att spegeln
måste tvättas - igen! Begriper inte hur resten av familjen gör när de
borstar tänderna egentligen. Ska man verkligen behöva skura speglar
varje dag???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar