söndag 6 mars 2011

Girl Friday

Jag har alltså börjat sticka på en ny kofta - Girl Friday. Jag stickar med Cascade garn, stickor nr 5, mkt grövre stickor än jag brukar sticka med. För att lyxa till det har jag unnat mig ett par nya, fina, sköna stickor! Jag gillar mönstret - det är precis lagom för att det inte ska bli tråkigt, men enkelt nog för att det ska funka framför TV:n. Och jag är fortfarande fascinerad över hur man kan variera en stickning bara med hjälp av aviga och räta maskor och omslag!


Enda problemet med sådan här stickning är hur 17 man ska göra när man ska mäta! Jag tycker det är jättesvårt! Nu har jag i alla fall försökt nåla upp det lite slätt för att mäta. Och givetvis upptäckte jag att resåren är en cm för kort, fast jag tyckte jag mätte så noga. Mina resårer blir ALLTID för korta, jag är så otålig att komma vidare till det "riktiga" mönstret att jag gör glädjemätningar. Nåja, den funkar nog med 9 cm resår också...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar