lördag 9 juli 2011

Tillbaka

Jaha. Det blev en paus. Jag har pausat från bloggandet och även från stickandet i rätt stor utsträckning. Nu saknar jag stickningen något rent otroligt! Det är konstigt - de senaste två och ett halvt åren har jag haft stickningar igång hela tiden, stickat varenda dag - och så tog det bara stopp.

Det har varit mycket hela den här våren. Jag bytte jobb den 1 juni. Mitt gamla jobb var inte så trevligt det sista året. Visst fanns mycket av det jag tyckt om kvar, men det var konflikter mellan medarbetare och med ledningen som tillslut blev för mycket. Personalen minskade hela tiden trots att arbetsmängden var oförändrad. Mot slutet var jag så stressad att jag bara la mig i soffan när jag kom hem och inte ens orkade lyfta en sticka. Mitt nya jobb verkar bra! Jag känner mig så glad när jag tänker på det! Intressant och spännande och utmanande! Men de första veckorna på ett nytt jobb är ju ändå slitsamma. Man blir trött av allt nytt!

Nu har jag haft en veckas semester och nu börjar orken komma tillbaka! Det känns som att kroppen riktigt suger i sig av ledigheten, varenda por njuter av att få vila, att få göra ingenting. Och nu har jag börjat sticka igen! Jag är klar med Friday Girl och fortsätter med nästa tröja och det känns så roligt! Och jag är så glad att jag vågade se mig om efter ett nytt jobb innan jag brakade in i väggen på allvar. Jag tror inte det var så långt bort nämligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar