tisdag 26 juli 2011

Glad-dag!

Idag hälsade jag och familjen på en av mina allra närmaste vänner med familj! Nioåringen surade innan, han ville INTE träffa mina kompisar, inte träffa deras barn (en massa tjejer) och inte åka någonstans alls överhuvudtaget! Det skulle bli regn och kallt. Sexåringen grät strida tårar för att hon inte fick leka med allra-bästa-kompisen idag. Jag var rädd att dagen skulle bli misslyckad och det kändes så tråkigt eftersom det är så väldigt sällan jag har möjlighet att träffa min vän, och än mer sällan vi träffas hela familjerna.

Men! Vad hände? Jo, solen sken från en nästan klarblå himmel, nioåringen blev förtjust i vänninas nioåring och rodnar nu så fort vi nämner hennes namn, sexåringen lekte med alla barn och vi vuxna hade tid att prata och prata och prata. Och titta på våra härliga barn och njuta av solen!

Och - när jag kom hem låg min garnbeställning i brevlådan! Redan! Så nu har jag nystat garn och sticka några varv på min nya sjal. Funderat på vilken stickstorlek jag vill ha. Testat lite olika och testat igen. Och jag känner mig så nöjd och glad i hela kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar