torsdag 14 juli 2011

En regnig dag

Jag får lätt panik när det blir långregn på sommaren. Jag tänker att hela den efterlängtade semestern försvinner ut i ingenting och vill bara gråta. Men i år har jag tänkt att övervinna eventuella lågtryck och dagar som idag. Jag har planer! Jag har museibesök, biobesök, kakbak, utflyktsstäder på lager. Biblioteksböckerna ligger och väntar i två proppfulla pappkassar. Nya pennor och fina papper är införskaffade till barnen. Jag har lånat en bok med olika kortspel och köpt flera nya kortlekar. Och jag laddar upp med stickmönster! Här ska mysas vare sig solen skiner eller regnet strilar!

Idag har familjen varit på bio i grannstaden. Vi har ätit thai-mat och druckit cappuccino. Vi har kikat på böcker i bokhandeln och barnen har pekat ut hela raddor med böcker de önskar sig. Och jag har fönstershoppat garn. (Kanske blir det riktig garn-shopping en annan dag).

Och när vi kom hem satte jag mig framför en dokumentär och stickade på min sista Classic Kilim-strumpa. Sen spelade hela familjen Ubongo. Till min stora glädje lyckades minstingen, vår sexåring, vinna en gång och sen var nog alla rätt glada och nöjda med dagen. Trots regnet. Imorgon är planen att Kilim-strumpan ska bli klar och jag ska börja med nästa grej. Det blir nog strumpor det med. Det brukar bli så.

Jag funderar på att sticka dessa:


The Scent of Lavender, mönstret är från samma bok som Classic Kilim, nämligen Around the World in Knitted socks.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar