tisdag 12 juli 2011

Älskar sommar och semester!


O, vad jag älskar att det är sommar och att jag är ledig! Idag har jag bara gjort härliga sommarsaker. Vi har sol med lite moln och kanske 20 grader ute. Perfekt väder för sockerkaka i hammocken! Sagt och gjort! Jag och dottern gjorde sockerkaka och sen satt vi och fikade på altanen. Jag har stickat och läst och rensat något enstaka ogräs. Och jag har det så lugnt och skönt att det känns som balsam för själen! Detta är livet!



Och när jag satt där i hammocken och långsamt stickade på min strumpa började jag så sakta fundera på nästa stickning. Så trött har jag varit att jag inte har gjort det på länge, länge. Jag som annars har så svårt att fokusera på stickningen jag har igång, för jag är redan i huvudet halvvägs in på nästa. Men nu, nu tänker jag på strumpor och koftor och vantar. Fast det får nog bli något litet projekt, mitt nästa. Jag ska försöka att inte ta på mig för mycket. Och strumpor är ju aldrig fel att sticka!

1 kommentar:

  1. Låter härligt! Själv har jag en ynka arbetsdag kvar... :)

    SvaraRadera