tisdag 30 oktober 2012

Stress, magsjuka och äntligen höstlov!

Jag har haft några veckor på jobbet med alldeles för mycket jobb och alldeles för lite tid. Flextimmarna på kontot ökade i rasande fart och här hemma hojtade jag stressat inifrån arbetsrummet att "jag ska bara läsa en rapport till, jag kan snart titta på din teckning!". Så blev vår åttaåring magsjuk. Sånt händer ju så här års. Första tanken var "det hinner jag ju inte", men det spelar ju ingen roll om jag hinner eller ej. Så när hon äntligen började piggna till, efter 32 (hu!)timmars kräkande - ja, då hade jag nästan glömt jobbstressen. Och så var det helg. Och nu har jag två dagars höstlov med barnen. Och jag NJUTER.

Idag har vi spelat Monopol, varit på bibblan och fikat med wienerbröd. Och jag har stickat på ett par nya, ofotade, sockar, och varken städat eller läst några rapporter. Och nu känner jag mig lugn och avslappnad och tänker att ibland behöver jag få lite perspektiv på saker och ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar