fredag 5 oktober 2012

Fota sina alster

Jag har från början tänkt att jag ska ta kort på allt jag stickar och klistra in här i bloggen så att jag minns vad jag gjort. Gärna med någon kommentar om vilket garn, vilka stickor och vilket mönster jag använt. Tyvärr är jag sällan särskilt organiserad. Jag har inga batterier i kameran när något är färdigstickat. Ljuset är fel när jag kommer ihåg att plocka fram det stickade när batterierna är inköpta. Kamerasladden är borta när jag ska ladda över bilderna till datorn. Många moment är det. Och alla kan de krångla.

Nu har jag ju ett antal månaders stickning att fota och klistra in. Och så är det höst och börjar bli mörkt och dunkelt. Det går så där med fotandet. Jag har i alla fall lyckats knäppa ett kort (med mobilen) på sonens strumpor:


Fotot blev inte jättbra i färgen, men det får duga. Sonen valde garnet själv, i en liten garnaffär i Valdemarsvik i somras. Han gick rakt fram och drog ut nystanet och sa "Jag vill ha såna här strumpor!". Och då fick det ju bli så. Garn: Järbo Mellan Raggi, stickor 3. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar