onsdag 22 december 2010

Nu far vi iväg till julfirandet!



Ute är det tjugo grader kallt, inne i Stora Staden (där jag jobbar) halkade bilarna mest runt i den nyfallna snön igår och idag ska vi köra 40 mil för att fira jul. Jag är inte jätteförtjust i att ge mig ut på vägarna i detta väder, men jag vill ju å andra sidan hemskt gärna hem till mina föräldrar där alla barnens kusiner ska fira jul. (Med sina föräldrar förstås...) Jag hoppas att all kör lugnt och försiktigt och förstår att vinterväglag medför vissa risker.

Jag hoppas också att Mannen orkar köra större delen av vägen, så att jag kan sitta och sticka under tiden. Det vill sig inte riktigt med Hilja´s mittens. Jag har ju stickat färdigt en, men det är så många trådar att fästa och jag tycker inte vanten blev så bra som jag tänkt mig, så det tar emot att fortsätta... Så trots vad jag föresatt mig har jag glatt satt igång att sticka strumpor! Kan ju behövas yllestrumpor i den kyla som råder nu...

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar