fredag 10 december 2010

Nu behövs vantar!

Jag har börjat sticka ett par vantar jag funderat på att sticka länge, men inte kommit mig för att börja på innan. Mönstret kommer från den fina boken Folk Knitting in Estonia. Där finns många jättefina mönster som jag längtar efter att sticka! Dessutom har den en faktadel som jag tycker är intressant.


Äntligen stickar jag något ur denna fina boken!


Ett par Hilja´s Mittens är det tänkt att bli... Lite pilligt, men kul!

Fast det är svårt att riktigt få tid till stickning så här års, tycker jag. Det är så hysteriskt i december - på jobbet är stressen total och inte vet jag hur 17 allt ska hinna bli klart till årsskiftet. Och hemma, ja, inte är det mycket bättre hemma... Julklappar ska köpas, pepparkakor och lussekatter bakas, luciatåg tittas på, julfester avverkas, dansavslutningar besökas, ju-jutsu-graderingar bevistas osv, osv.... Vem hittade på att ALLT måste ske i december??? 

Fast när barnen ligger och disken är avklarad och huvudet snurrar är det skönt att sjunka ner i soffan med en stickning och glömma alla måsten som hänger över en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar