torsdag 30 december 2010

Huvtröja, luvtröja, hoodie...

Jag vet inte vad de heter egentligen, men nu ska jag sticka en till sexåringen. Jag stickade en tröja med luva åt åttaåringen i våras och nu vill lillasyster ha en likadan. Fast i lila och cerise istället för ljusblå och mörkblå. Jag har låtit henne välja färger och jag har beställt garn, men jag är lite tveksam... Funkar dessa färger verkligen? Jag är rädd att tröjan blir så skrikig att man får hålla för ögonen.


                         


Garnet är Drops Cotton Light, samma garn som jag hade till åttaåringens tröja. Det är ett blandgarn, bomull och akryl. Jag är egentligen skeptisk till akrylgarn, men jag tyckte att garnet funkade bra. Det gick bra att sticka med och åttaåringen tycker tröjan är mjuk. Så det får bli samma. Fast skrikigare....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar