onsdag 24 november 2010

Snöoväder!

Idag vaknade vi upp till kyla och snöoväder! Det var lite motigt att komma iväg - och rörigt blev det när vi skulle hitta tjockvantarna och varma mössorna till barnen helt snabbt! Och att övertyga sexåringen att hon INTE kunde ha strumpbyxor utan att ha termobyxor över! Men på något sätt kom vi ändå iväg till slut! Och själv var jag barnsligt nöjd med att mina hemstickade vantar och strumpor och min hemstickade sjal höll mig varm och skön hela dagen!

Just nu stickar jag nya strumpor! Jag gillar att sticka strumpor - ett lagom litet projekt när det är mycket annat som måste hinnas med. Jag stickar ett par ur min favoritbok: Knitting Vintage Socks av Nancy Bush.  Det är så många fina mönster som är roliga att sticka! Nu gör jag Lichen Ribbed Sock - enkla ribbade sockar i ONline, ett fint melerat garn med jojoba-olja och aloe vera. Kanske kan det göra mina torra fötter mjukare?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar