söndag 28 november 2010

Nu då?

Nu har jag stickat färdigt mina sockar, raglantröjan måste blockas innan jag gör vid halskanten (får se om jag ska ändra lite där när jag sträckt ut den) och jag pallar inte blocka just nu. Men... Vad gör jag nu då? Jag och mannen satt och tittade på ett avsnitt Vita huset, men jag kunde knappt koncentrera mig när jag inte hade något i händerna. Och jag vet inte ens vad jag ska göra. Började lite håglöst sticka ett par strumpor till, men... Visst är strumpor kul, men ska jag sticka ett par till nu genast får det allt vara något särskilt. Härligt garn eller underbart mönster eller så.

Jag funderar på att sticka denna tröjan: thermal

Eller får jag sticka denna i ljusrosa/mörkrosa till lillasyster... Lite trist att sticka efter samma mönster en gång till, å andra sidan är det ju kul när det man stickar blir uppskattat. Vi får väl se...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar