lördag 21 maj 2011

Sommar



Här har vi sommar idag! Barnen är ute och leker med vattenslangen. Själv har jag börjat om på min Henley Perfected. I större storlek den här gången...

Pappan i familjen sitter med stora provhögar och rättar och rättar mest varje ledig stund och själv försöker jag stressa undan det sista på jobbet innan det är dags att byta. Jag längtar efter lugn och ro.

Vi har haft några tråkiga dagar. Åttaåringen har kommit på kant med bästa kompisen. Vi har fått höra att han sagt elaka saker till bästisen. När vi pratat om har det krupit fram att åttaåringen har känt sig sviken, bästisen har andra kompisar också och åttaåringen har känt sig utanför. Nu har vi pratat om hur man är som bra kompis och om att man faktiskt får lov att ha fler kompisar än en. Vi pratar och pratar men jag vet inte hur mycket som når fram. Jag tänker att det var ju väldigt mycket lättare när de var bebisar och låg och jollrade och skrattade och var nöjda och glada bara de fick amma lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar