lördag 14 januari 2012

Magsjuka, läsning och sällskapsspel


Vi har haft magsjuka här hemma. Än har inte alla varit sjuka, så vi går runt lite nervösa och undrar om det ska braka loss igen. Bortsett från det är det rätt skönt, dagarna när illamåendet passerat men man måste vara hemma och ta det lugnt. Vi har tittat på Lotta på bråkmakargatan, spelat sällskapsspel och läst. Själv läser jag Himmelsdalen av Marie Hermanson. Jag tycker mycket om den - och jag ÄLSKAR omslaget. Jag fastnade för boken så fort jag fick se den. Dels gillar jag hennes böcker, men jag kan verkligen inte motstå bokomslaget. Gör ni så? Faller för omslagen? Klart att det är innehållet som räknas, men ibland kan jag inte låta bli utan väljer bok helt och hållet efter utseende!

Jag och sonen har spelat ett Tradera-fynd! När jag var barn spelade jag och min syster sönder detta spelet! Vi spelade och spelade och spelade tills korten var uppnötta och de små plastplupparna försvunna. Och sedan dess har jag letat efter det och så hittade jag det på Tradera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar