söndag 9 oktober 2011

Nu går det trögt

Just nu går det trögt med stickningen. Jag stickar lite håglöst än här och än där. Inget av projekten känns särskilt kul. Jag surfar runt och tittar på annat jag mycket hellre vill sticka.  Som till exempel:
Denna vill jag så jättegärna ha!!!


I vanliga fall föredrar jag att sticka med fina stickor, tunt garn. Litet, pilligt, stickningar som räcker länge. Men nu är jag så trött, jag vill ha grövre stickor, se att något händer. Enkla mönster så jag kan sticka utan att tänka. Vi får väl se om jag kan motivera garninköp till ett nytt projekt när det ligger påbörjade lite varstans och skrotar...

Jag hoppas att orken snart kommer tillbaka. Hösten är en tung årstid, men man får väl försöka göra det bästa av den. Det blir nog ett nytt projekt ändå. Ett tröstprojekt. Tröst för att sommaren är slut och för att mörkret kryper allt närmre.



1 kommentar:

  1. Ja, en tröststickning tycker jag låter som en riktigt bra idé!

    SvaraRadera