lördag 23 mars 2013

Färdig pippi-kofta

Min Pippi-kofta som jag började sticka i höstas är sedan en tid tillbaka färdig. Mönstret är Drops Catherine ur Drops katalog nr 135. Egentligen skulle den stickas i garnet Alaska, men jag har stickat i Drops Nepal som är en ull/alpacka-blandning.

Jag har inte något kort på hur koftan ser ut på, men så här ser den ut när den ligger på golvet...



Jag är nöjd med den, utom sidkanten längs ner. Jag vet inte hur jag ska göra för att den inte ska dras uppåt så där fult! Har blockat och dragit i den, men resåren gör att det drar ihop sig ändå! 
Annars är jag som sagt nöjd med koftan. Den var snabbstickad och det var rolig stickning. Jag gillar garnet! Det var mjukt och härligt att sticka i. Nu har jag inte tvättat den än, så det återstår att se hur garnet blir då... 




För tillfället stickar jag mest sockor. Jag vill verkligen börja på något lite större projekt, men har inte energi att välja ut något. Vår tioåring vill ha en ny luvtröja. Jag har ett bra mönster som jag stickat tidigare, men han har vuxit ur de storlekarna. Tanken är att jag ska klura lite och förstora mönstret så det passar honom. Vi får väl se om jag klarar ut det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar