lördag 1 januari 2011

Gott nytt år med nyårs-slappande

Igår var det nyårsmiddag med god mat, god dryck och barn som lekte snällt (mestadels) med varandra. En vandring hem genom smältande snö med pulka på släp. Och en chock när vi såg att klockan var kvart över två (!!!) när vi kom hem! Aldrig har vi väl lagt barnen SÅ sent tidigare. Men de sov snällt till halv tio i morse. Resten av dagen har vi mest skrotat omkring härhemma.

Lite scones till lunch. En stunds högläsning ur Muminbok i soffan. Pärlplatta för sexåringen. Vampyrbok för åttaåringen. Dator för pappan. Och några kapitel deckare för mamman. Och så lite slummer här och liten tupplur där. Nu är en pastagratängen inställd i ugnen och jag har börjat klistra in kort från förra förförra nyår!

Stickorna har fått vila idag. Jag längtar efter att mitt garn till sexåringens luvtröja kommer, är sugen på att sticka något lite större än vantar och mössor.

Min nyårsönskan? Att jag lär av denna dag. Att vi 2011 tar oss tid att bara vara. Att vi mitt i stressen kan lägga en hel dag till att göra ingenting. Att jag tar mig tid att se mina barn, att njuta av att vi har dem här hos oss. Att jag tänker på att uppskatta min man, min familj och mina vänner.

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar