tisdag 31 maj 2011

Gaahh!!!

Trött, trött, trött är jag just nu! Imorgon börjar jag på nytt jobb och upptagen som jag varit in i det sista har jag inte funderat så mycket på det. Jag har haft fullt upp med att avsluta det gamla. Så slog det mig att jag måste ha lite vettiga kläder på mig, det är en något annan klädkod på mitt nya jobb. Fler möten med människor i situationer som kräver korrekt klädsel. Så igår och idag, mina två lediga dagar mellan jobben, har jag ägnat åt att rusa runt i affärer och närmast hysteriskt slita till mig plagg. Nu har jag lagt upp högar här hemma och provat det ena med det andra och det andra med det tredje osv. Och en hel del kläder ska tillbaka till affärerna igen - tack och lov för öppet köp!!! Jag är ingen shoppingmänniska, inser jag. Jag älskar att köpa böcker och garn, men kläder... Inte finns det jag vill ha och finns något som ser ok ut så ser det verkligen inte ok ut när jag tar på mig det och hittar jag trots allt något så nästan svimmar jag när jag ser priset... I denna värme har det inte heller känts så lockande att prova kavajer och små koftor. Jag i kavaj... Hur ska väl detta gå?

Jag hade tänkt ägna dessa två dagar åt stickning, men nu blev det inte så. Jag hoppas jag får tid över de lediga dagar som kommer nu framöver. Jag vill blocka min Girl Friday och sticka färdigt mina påbörjade strumpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar